Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 
kategoria: Nadwaga i otyłość dodane: 2011-04-21
Święta na diecie, ale smacznie Jeśli komuś ciężko utrzymać właściwą wagę, to święta szczególnie nie sprzyjają diecie. Mazurki, żurki i kiełbasa są pyszne, ale lubią tuczyć. Czy musimy się zatem wyrzec dobrego jedzenia, by utrzymać zdrowie?
Umiar przede wszystkim. Tradycją naszych matek i gospodyń domowych są suto zastawione stoły. Szczególnie w święta, gdy zjeżdża się cała rodzina, chcemy poczęstować ich domowymi przysmakami. Niestety to, co dobre i tradycyjne nie służy każdemu. Z drugiej strony Wielkanoc jest czasem radości, a nie tylko wyrzeczeń. Jak zatem spędzić smacznie święta i nie przytyć? Jest kilka zasad, których należy przestrzegać.


Umiar przede wszystkim


Po pierwsze należy jeść wolno i zawsze nakładać połowę tego, ile chcielibyśmy zjeść. Nie oznacza to, że mamy chodzić głodni. Często jednak okazuje się, że źle oszacowaliśmy nasz głód i wystarczy dużo mniejsza porcja, żeby się nasycić. Poza tym różnorodność dań świątecznych sprawia, że nakładając sobie duże porcje, nie będziemy w stanie skosztować wszystkich wspaniałości.


Ruszajmy się!


Kolejną naszą wskazówką jest ruch. Chociaż prognozy pogody na najbliższe święta są zróżnicowane, nic tak nie eliminuje zbędnych kilogramów, jak aktywność fizyczna. Święta wielkanocne to świetny czas na długie spacery, kiedy przyroda budzi się do życia, a słońce łagodnie świeci, nie męcząc zbyt wysoką temperaturą.


Co ze sobą łączyć, a co nie...


Po trzecie, nie mieszaj. Przyjęło się uważać, że winą za tycie powinniśmy obarczyć jedynie tłuszcz. Nie jest to prawda. Spożywanie złych węglowodanów jest główną przyczyną tycia. A, jak się okazuje, tłuszcz bywa czasem potrzebny. W nim rozpuszczają się witaminy, zabezpiecza również nasze narządy wewnętrzne. Jest wiele diet opartych o niemieszanie grup produktów, co w przypadku wielkanocnych potraw jest szczególnie trudne. Jeśli jednak chcemy zjeść zdrowo i nie przytyć w święta, najbezpieczniej będzie poznać zasady i przepisy diety Dukana. Jest ona głównie oparta o spożywanie produktów białkowych, szczególnie w pierwszej fazie, ale świetnie się sprawdzi na świątecznym stole. O to, jak przestrzegać diety w święta, zapytaliśmy Piotra Sabalę, szefa Kuchni w Hotelu Dosłońce Conference & SPA


artykuly/iStock_000005460255XSmall.jpgWielkanocne przepisy diety Dukana:


Faza I diety

 

Filet z kurczaka (150 gr) - możemy go zamarynować w świeżych ziołach z odrobiną soku z cytryny. Idealna będzie też kolendra i rozmaryn. Dusimy kurczaka pod przykryciem ok. 10 min z dodatkiem wody, a następnie, już na talerzu, wzbogacamy smak szczypiorkiem pomieszanym z koperkiem.


Faza II diety

 

Proponuję sałatkę kompromisu: 100 gram polędwicy wołowej, sezam, ocet balsamico, mix sałat (gotowe mieszanki są do nabycia w marketach ), winegret np. oliwa z oliwek (tutaj mała świąteczna dyspensa), pomarańcza, cytryna, czerwona porzeczka, ocet balsamiczny ciemny, świeża bazylia i oregano. Sok z pomarańczy połączmy z odrobiną oliwy i pozostałymi składnikami według własnego uznania, następnie zamarynujmy wołowinę pokrojoną w plastry w occie balsamico, obtoczmy w sezamie i grillujmy na patelni - może być lekko krwista. Polejmy sałaty winegretem i dodajmy ciepłą wołowinę.


Faza III diety

 

Najlepsze będą jajka faszerowane. Potrzebujemy kilka jaj ugotowanych na twardo. W osobnej miseczce mieszamy wydrążone żółtka z chudym twarożkiem, tuńczykiem w sosie własnym, odrobiną musztardy i natki pietruszki. Farsz mieszamy, wypełniamy nim połówki jajek.



Chociaż święta nie wydają się dobrym momentem na rozpoczęcie diety, okazuje się, że niekoniecznie. Zbliżające się lato, a wraz z nim chęć i konieczność odkrycia naszego ciała, powinno nas szczególnie mobilizować. Jedz i chudnij! Hasło już wszystkim znane, naprawdę się sprawdza.

powrót do archiwum
 
 
 
 
“a ja tam jestem wegetarianką, o ;)
i polecam wszystkim przeciwniczkom lekturę: http://zlotemysli.pl/wydawnictwozlotemysli,1/publication/show/3782/wegetarianizm-w-praktyce.html”
2011-06-30 17:54:25      autor komentarza: sillentio
“A ja , oczywiście, pochłonęłam na Święta wszystko, co mogłam i leżałam jak skórka z wilka :) 3 kilo jak nic, ale było warto :)”
2011-05-13 00:08:35      autor komentarza: calibra
“Idealna dietka na świeta:)”
2011-05-02 20:18:37      autor komentarza: mr19871
1/2 nastepne
Wpisz treść komentarza:
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.