Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 
kategoria: Nadwaga i otyłość dodane: 2010-10-22
Jak zwiększyć efektywność treningu i zbudować odporność? Jednym z najważniejszych czynników kształtujących nasz układ odpornościowy, poza dobrze zbilansowaną dietą, jest aktywność fizyczna. Odpowiednio prowadzony i wspomagany trening pozwala, nie tylko spalić tkankę tłuszczową, ale i wzmocnić odporność organizmu.
Każdego dnia jesteśmy narażeni na sytuacje stresowe, które mają znaczny wpływ na obniżenie odporności organizmu. Dlatego poszukujemy sposobów na rozładowanie napięcia i poprawę kondycji fizycznej. W okresie jesienno-zimowym szczególnie popularnym rozwiązaniem są treningi w siłowniach i klubach fitness.

Wpływ treningu na odporność

Regularna, intensywna aktywność ruchowa prowadzi do uruchomienia mechanizmów immunologicznych, zwiększających produkcję i aktywność limfocytów we krwi. Wysiłek fizyczny wspiera też tzw. pamięć immunologiczną, która jako swoista tarcza ochronna, wykrywa znane organizmowi drobnoustroje i pozwala skutecznie zablokować ich działanie.

Ponadto trening powoduje wzrost stężenia properdyny, która przyczynia się do zwalczania bakterii, pierwotniaków i wirusów oraz eliminuje nieprawidłowe czerwone krwinki. Stała aktywność fizyczna powoduje również wzrost stężenia immunoglobuliny oraz przeciwciał produkowanych w reakcji na obecność bakterii, wirusów czy alergenów w organizmie. Jednym słowem trening buduje w naszym organizmie unikatową siatkę ochronną przed drobnoustrojami.

Jak zwiększyć wydajność treningu?

W przypadku dużych obciążeń fizycznych, szczególnie o charakterze siłowym normalną reakcją jest chwilowy spadek odporności organizmu. W ograniczeniu poziomu tej czasowej dysfunkcji układu odpornościowego pomocne jest naturalne colostrum, zawierające dużą ilość immuglobuliny odpowiedzialnej za odporność hormonalną, która neutralizuje bakterie i toksyny, znajdujące się we krwi i systemie immunologicznym.

Na rynku dostępne są różnego rodzaju preparaty zawierające ten składnik w postaci: proszku, płynu, i kapsułek. Teraz można też kupić wysokiej jakości colostrum w formie tabletek do ssania lub łykania firmy By-Health. Nutrikosmetyk tej marki dystrybuuje firma Noble Health. Wyrównuje on niedobór hormonu wzrostu IFG 1, posiada właściwości lecznicze w przypadku uszkodzeń skóry, mięśni i innych tkanek oraz pomaga zwiększyć wysiłek, co powoduje przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Przede wszystkim jednak wspiera układ odpornościowy, zabezpiecza przed infekcjami bakteryjnymi, wirusowymi i grzybiczymi, a także stymuluje naturalne mechanizmy obronne organizmu.

Zawiera skondensowane substancje o działaniu odżywczym, w tym hormony, enzymy, poliamidy, pochodne kwasów nukleinowych, pochodne aminokwasów, substancje bakteriostatyczne. Poza tym, wyjątkowo łatwo przyswajalne witaminy i związki mineralne. Colostrum regeneruje i odżywia tkanki, odbudowuje ich strukturę, a widocznym efektem jego działania jest jędrna skóra.

Intensywna aktywność fizyczna powoduje zwiększenie zapotrzebowania na substancje energetyczne i budulcowe. Trenując intensywnie należy wzbogacić dietę o większą dawkę węglowodanów, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz białka, które jest składnikiem niezbędnym do budowy tkanki mięśniowej.

Ustalając zasady wspomagania treningu wysiłkowego należy wziąć pod uwagę cel, jakiemu ma służyć suplementacja. Trzeba zadać sobie pytanie, czy zależy nam na kształtowaniu wydolności ogólnej, czy budowaniu masy mięśniowej, czy też np. na redukcji tkanki tłuszczowej? W przypadku chęci budowania masy ciała pomocne będą odżywki wysokobiałkowe. Tłuszcz pomagają spalać HMB, CLA, lecytyna, L-arginina, L-ornityna, czy chrom. Jednym z najbardziej popularnych i skutecznych środków wspomagających wysiłek sportowy jest też L-karnityna. To związek, który uczestniczy w aktywnym transporcie oraz spalaniu kwasów tłuszczowych, pełniąc istotną funkcję w metabolizmie. Wszystkie te związki mogą występować odrębnie lub w postaci różnych kombinacji.

Podczas treningu należy dostarczać organizmowi odpowiednią ilość płynów. Nie można zapominać o piciu większej ilości wody, która jest głównym rozpuszczalnikiem i transporterem substancji w komórkach albo napojów izotonicznych przeznaczonych specjalnie do stosowania podczas wysiłku.
powrót do archiwum
 
 
 
 
“Artykuł okazał się dla mnie bardzo przydatny. Myślę, że skorzystam z zawartych w nim informacji by wzmocnić swoją odporność.”
2011-04-17 12:53:08      autor komentarza: kasiakasia
“Dla mnie to bardzo przydatne informacje, bo planuję się w końcu wziąć za siebie. Teraz będę dysponowała czasem wolnym, więc pozostała już tylko kwestia silnej woli :)”
2011-03-30 14:52:52      autor komentarza: calibra
“Zgadzam się z tym, co zostało wypunktowane w tym artykule - ruch ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i rzeczywiście, aktywność fizyczna pozwala nam zbudować bardzo solidną barierę obronną. Jednakże, tak jak było to bardzo fajnie wypunktowane w innym artykule na portalu (bodajże traktującym o szczepionkach ;) - jest to tylko składowa wzmacniająca nasz układ immunologiczny. A co do suplementów - to przy intensywnym wysiłku L-karnityna potrafi zdziałać dużo. Pod warunkiem, że regularnie chodzimy spalać nasz tłuszczyk na siłownię czy fitness ;)”
2011-02-23 14:43:11      autor komentarza: niezapominajka
Wpisz treść komentarza:
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.