Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 
kategoria: Nadwaga i otyłość dodane: 2011-03-08
Bez efektu jojo - zdrowa dieta drogą do sukcesu Codziennie 44% kobiet i 29% mężczyzn w USA stosuje dietę redukującą masę ciała. Terapia otyłości jest wieloczynnikowa, wymaga zaangażowania wszystkich jej uczestników i może być wtedy efektywna, jeśli jej elementem będzie odpowiednio ustalone i kontrolowane postępowanie dietetyczne.
Poszukiwanie cudownych sposobów, by być zdrowym i pięknym bez wysiłku lub oczekiwanie natychmiastowych pozytywnych rezultatów nie ma sensu. A mimo to kobiety sięgają po nowe szeroko reklamowane środki, aby osiągnąć wymarzony rozmiar 36, panowie biegają na siłownię mając nadzieję na zgubienie przysłowiowej oponki. Wreszcie szukamy w Internecie lub kolorowej prasie kolejnych modnych diet, które przetestowały na sobie znane gwiazdy ekranu.

Dziś wiele osób jest zafascynowanych dietami białkowymi, które w spektakularny sposób ułatwiają zrzucenie zbędnych kilogramów. Niestety diety te, choć skuteczne, przy długotrwałym stosowaniu dają wiele efektów ubocznych, obciążając głównie nerki i wątrobę. A odstawienie ich skutkuje jak zwykle efektem jo-jo.

Dlatego drogą do sukcesu jest bezpieczne odchudzanie pod okiem specjalisty dietetyka, który potrafi indywidualnie dopasować program żywieniowy do danej osoby. Daje nam to gwarancję, że nie nabawimy się niedoborów składników pokarmowych, dodatkowych chorób i dolegliwości, zaoszczędzimy wreszcie swój czas i pieniądze na zbędne preparaty i nieudane kuracje.

Najczęstsze błędy żywieniowe, które dziś obserwujemy to:
  • nieregularność spożywanych posiłków
  • nieprawidłowy rozkład posiłków w ciągu dnia
  • małe urozmaicenie diety
  • nieprawidłowe proporcje między określonymi grupami produktów

Często dokonujemy niewłaściwego wyboru produktów spożywczych lub spożywamy zbyt dużo tylko niektórych rodzajów produktów. Do powstawania złych nawyków żywieniowych przyczynia się szybkość życia, stres, rekompensowanie, nasze tradycje kulinarne, a czasami brak wiedzy i edukacji żywieniowej.

Zadowalające wyniki w odchudzaniu można uzyskać jedynie przy prawidłowo zestawionej jakości pożywienia z jednoczesnym ograniczeniem spożycia energii. Dieta odchudzająca musi być zgodna z zasadami prawidłowego żywienia i zawierać wszystkie makroskładniki, tj. białko, tłuszcz i węglowodany oraz składniki mineralne i witaminy. Należy więc spożywać różnorodne produkty żywnościowe we właściwych proporcjach i wybierać produkty niskokaloryczne. Oczywiście stosowanie diety odchudzającej wymaga wyrzeczeń, zwłaszcza dla osób preferujących np. produkty tłuste czy słodycze.

Warto też podkreślić, że zmiana sposobu żywienia powinna być na całe życie, a nie tylko jednorazowym zrywem. Odchudzanie powinno być prowadzone systematycznie, w sposób umiarkowany, w oparciu o dietę z ograniczeniem energii i zwiększoną aktywność fizyczną. Zaleca się obniżanie masy ciała średnio o 10-15% w ciągu sześciu miesięcy oraz utrzymanie tych efektów przez dłuższy czas. Tylko w ten sposób unikniemy niechcianego efektu jo-jo.

MP_male.jpg
  O dietach opowiada nasz Ekspert w dziedzinie dietetyki:
   mgr inż. Marzena Pawłowska
  z Poradni Żywieniowej
  dietetyk, specjalista żywienia człowieka
  kontakt: dietetyk@poradniazywieniowa.pl

powrót do archiwum
 
 
 
 
“Dobrze, że ja nie muszę stosować żadnych diet. Jestem bardzo szczupłą osobą , która jada wszystko na co ma ochotę oczywiście z umiarem i nie tyje!”
2011-04-10 13:48:47      autor komentarza: kasiakasia
“Dobra dieta zależy od wielu czynników - trzeba wziąć pod uwagę wiek, ilość wykonywanego dziennie ruchu, uwarunkowania genetyczne... Dlatego też jeśli chcemy się poważnie wziąć za siebie, czsem warto skorzystać z porad dietetyka.”
2011-03-23 19:28:05      autor komentarza: calibra
“Najważniejsze według mnie to jeść to na co mamy ochotę tylko w mniejszych ilościach, nie zapominając przy tym o spożywaniu warzyw i owoców, im bardziej kolorowe danie na naszym talerzu tym lepiej! Poza tym mniej słodyczy- bo to tylko puste kalorie i przede wszystkim woda, dużo wody. Wybierzmy też jakaś aktywność fizyczną, którą najbardziej lubimy żeby troszeczkę się poruszać i będzie ok:)”
2011-03-13 12:56:10      autor komentarza: martunia200190
1/2 nastepne
Wpisz treść komentarza:
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.