Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 
kategoria: Joga dodane: 2010-07-01
Wszystkie wcielenia jogi Mówiąc o zajęciach jogi, większość z nas ma na myśli jej najbardziej popularną odmianę, czyli hatha jogę. Szkoły jogi oferują jednak coraz częściej zajęcia, które pomimo wielu wspólnych elementów, różnią się od typowej praktyki. Warto zatem przyjrzeć się bliżej temu, co mają nam do zaoferowania przeróżne centra rekreacji.
Ashtanga joga

Kto miał już do czynienia z jogą, słyszał zapewne o ashtanga joga, zwanej także power jogą. Jeżeli typowa praktyka wydaje się komuś zbyt statyczna, koniecznie powinien spróbować tych zajęć. Pozycje wykonywane są tu dynamicznie, nacisk kładzie się na płynne przejścia między nimi i odpowiedni oddech (ujjayi). Tu naprawdę można się zmęczyć!

Bikram joga

Wyjątkowo wytrzymałym, którym ashtanga joga nie wystarcza, spodobać się może bikram joga. Zajęcia odbywają się w sali, w której temperatura sięga prawie 40ºC, a podczas ich trwania wykonuje się standardową sekwencję 26 pozycji (każda powtarzana jest dwa razy).

Kundalini joga

To z kolei propozycja dla tych, którzy poza asanami poszukują wyciszenia i medytacji. W tej odmianie jogi ważniejsze jest śpiewanie mantr i odpowiedni oddech.

Zajęcia autorskie

Poza wspomnianymi rodzajami jogi, szkoły przygotowują także swoje autorskie zajęcia. Mogą to być zajęcia z:
  • pranajamy (prawidłowego oddychania)
  • medytacji
  • relaksacji
  • ćwiczenia dedykowane wybranej grupie (na przykład osobom mającym problemy z kręgosłupem)

Na jodzie „kręgosłupowej” nie wykonuje się pewnych grup asanów (na przykład stania na głowie czy rękach), zwraca się za to szczególną uwagę na wzmocnienie i uelastycznienie mięśni odpowiedzialnych za jego stabilność. Uczestnicy mogą czuć się bezpiecznie pod czujnym okiem instruktora, podobnie jak przyszłe mamy, które coraz częściej decydują się na praktykę w czasie ciąży. Maluchy, które jeszcze niedawno ćwiczyły w brzuchu mamy, już niedługo same mogą rozpocząć swoją przygodę z jogą. Zajęcia dla dzieci są bardziej dynamiczne, w swej formie przypominają raczej dobrą zabawę, niż trening.  Zabawę, która sprawia, iż ich ciała nabierają gibkości i sprawności. Joga poprawia także ich koordynację ruchową oraz uczy koncentracji i pracy w grupie.

Jak widać, każdy może znaleźć coś dla siebie. Warto spróbować, bo ruch i medytacja od tysięcy lat są gwarancją zdrowia i dobrego samopoczucia, niezależnie od wieku.
powrót do archiwum
 
 
 
 
“Podziwiam osoby, które są w tym systematyczne, u mnie z tym niestety ciężko i myślę, że właśnie dlatego to nie dla mnie, aczkolwiek bardzo by mi się przydało.”
2012-11-05 23:27:02      autor komentarza: NekropolisQueen
“Zgadzam się joga jest fantastycznym ćwiczeniem rozciągającym mięśnie. Potrafi usunąć z organizmu złe emocje co jest też bardzo ważnym elementem uprawiania jogi.”
2011-04-20 15:31:21      autor komentarza: kasiakasia
“Moja koleżanka uczęszczała na power jogę - tak ją to zafascynowało, że nawet przed wykładami na schodach uczelni potrafiła robić swoje "wygibasy". Był ubaw ;)”
2011-03-23 10:39:09      autor komentarza: calibra
1/2 nastepne
Wpisz treść komentarza:
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.