Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 

Pilates

Kategoria: Fitness » Pilates » 
 
Fitness » Pilates » 
kupne_zdj/p_ilates.jpgKilka słów o Pilatesie

Pilates polecany jest osobom, które ponad zajęcia wydolnościowe przedkładają poprawę elastyczności mięśni i gibkość ciała. Twórcą tej metody treningu jest Joseph Pilates. W swojej karierze był bokserem, cyrkowcem i atletą. Aż trudno uwierzyć, iż Pilates był wyjątkowo chorowitym dzieckiem, cierpiał miedzy innymi na astmę i krzywicę. Problemy z dzieciństwa i przeżycia z okresu wojennego zdeterminowały jego późniejsze zainteresowanie fizjologią ludzkiego organizmu i ćwiczeniami wywodzącymi się z kultury Dalekiego Wschodu oraz zmotywowały do opracowania własnej metody treningu.

„Nieważne, co robisz, ważne jak to robisz"

Tak twierdził Joseph Pilates. Potwierdzenie tych słów odnajdujemy w ćwiczeniach ich autora. Najważniejsze jest tu holistyczne podejście do ciała, gdyż dobra kondycja fizyczna i psychiczna nierozerwalnie się ze sobą łączą. W zajęciach przykłada się szczególną uwagę do odpowiedniego napinania mięśni, pracy nad najsłabszymi partiami ciała, kontroli i precyzji wykonania każdego ruchu. Ćwiczenia fizyczne idą tu w parze z umysłowym odprężeniem i prawidłową techniką oddychania. Pilates za błąd uważa skupianie się na treningu jednej partii ciała. Zaleca traktować organizm jako całość, ważniejsza od zewnętrznego wyglądu jest dla niego prawidłowa postawa i wzmocnienie mięśni, które za nią odpowiadają.

Jak ćwiczyć?

Dla uzyskania najlepszych efektów i walką z tzw. pamięcią mięśniową, w Pilatesie mięśnie napinane są na trzy różne sposoby:

- pierwszy z nich, skurcz izometryczny, powstaje bez konieczności ruchu w stawie
- skurcz koncentryczny występuje podczas kurczenia mięśnia
- skurcz ekscentryczny, który go wydłuża

Dla kogo?

Miłośnicy Pilatesa podkreślają, że to zajęcia dla każdego, ponieważ intensywność treningu dostosowuje się do indywidualnych możliwości ćwiczącego. Pomimo to, osoby cierpiące na poważne dolegliwości układu kostno-mięśniowego powinny przed rozpoczęciem aktywności zasięgnąć opinii lekarza.

Efekty

Pilates przede wszystkim poprawia elastyczność i sprawność, wzmacnia mięśnie i wpływa na lepszą koordynację ruchową. Jednak Pilates to nie tylko praca nad ciałem, ale również duchem. Zajęcia powodują odprężenie i oczyszczenie umysłu oraz pomagają łatwiej radzić sobie ze stresem i problemami emocjonalnymi.
Polecamy artykuły:
Aktywna mama, czyli jak dbać o kondycję fizyczną w ciąży i po porodzie? » czytaj
 
 
Nowe tematy na forum
Ćwiczenia na ból kręgosłupa
liczba komentarzy: 6, modlishka
» zobacz
Ćwiczenia pilates
liczba komentarzy: 8, anetka1987
» zobacz
Akademia Body Mental w Łodzi
liczba komentarzy: 1, Jagoda
» zobacz
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.