Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 
kategoria: Ciało dodane: 2017-02-08
Magnez – pierwiastek spokoju Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. Nie sposób go całkowicie wyeliminować, ponieważ jest naturalną reakcją organizmu na bodziec, który wytrąca nas z równowagi. Możemy jednak skutecznie nad nim panować – na przykład nie dopuścić do niedoboru magnezu, który obniża pobudliwość komórek nerwowych.
Stres - nieodłączny towarzysz

Stres w mniejszym lub większym natężeniu towarzyszy nam codziennie: sprzeczka z partnerem, rodzicem czy dzieckiem, korek w drodze do pracy, rozmowa z szefem, egzamin, choroba kogoś bliskiego. Nie da się go uniknąć. W niewielkim nasileniu może wpływać na nas mobilizująco: pobudzać czujność, spostrzegawczość, aktywizować do działania. Jeżeli jednak stres towarzyszy nam stale, a my często czujemy się rozdrażnieni, narażamy wówczas swój organizm na groźne w skutkach powikłania. Bezsenność, drżenie rąk, nadmierna potliwość, spadek odporności a nawet choroba wrzodowa żołądka, to tylko kilka przykładów dolegliwości, które dotykają ludzi żyjących w ciągłej presji i nie potrafiących radzić sobie ze stresem. Niedobór magnezu jest jedną z przyczyn nadpobudliwości nerwowej i zmniejszenia odporności na stres
spliki/oczyska.jpg



Magnez a układ nerwowy

Dlaczego magnez jest tak istotny dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego? Jednym z jego zadań jest wspomaganie przekazywania impulsów nerwowych co wpływa na prawidłową pracę nerwów i mięśni. Magnez uczestniczy także w procesach pozyskiwania i dostarczania energii do komórek i tkanek, zwłaszcza do bardzo wrażliwych na jego niedobór komórek nerwowych mózgu. Człowiek potrzebuje codziennie około 375 mg magnezu. Nawet przy urozmaiconej diecie nie jesteśmy w stanie pokryć pełnego zapotrzebowania organizmu na ten pierwiastek. Dodatkowo przetworzona żywność, picie kawy i alkoholu, wysiłek fizyczny, czy diety odchudzające wpływają na zmniejszanie jego obecności
w organizmie. Aby nie dopuścić do niedoboru magnezu ogromne znaczenie ma odpowiednia suplementacja tego pierwiastka.

Magnez magnezowi nierówny

Wybierając preparat zawierający magnez warto zwrócić uwagę na kilka istotnych faktów. Po pierwsze miejscem zapewniającym maksymalne wchłanianie magnezu jest jelito cienkie. Większość dostępnych na rynku preparatów, pomimo wysokiej dawki jonów magnezu traci na efektywności ponieważ zaczynają się one rozpuszczać w żołądku. Z tego powodu, najbardziej godne polecenia są te, które posiadają postać tabletek dojelitowych. Np. Magvit B₆. Magvit B₆  zapewnia uwalnianie magnezu w jelitach, gwarantując tym samym jego lepsze wchłanianie. Drugą istotną kwestią, którą należy mieć na uwadze przy wyborze preparatu z magnezem jest to, że efektywność wchłaniania magnezu do krwi (o blisko 40%) poprawia obecność witaminy B6.  Preparat Magvit B6 zawiera dwie substancje czynne: jony magnezu i pirydoksynę (wit. B₆). Te dwa związki stanowią zgrany duet, dzięki czemu w optymalny sposób uzupełniają i wzmacniają swoje właściwości.

Prawidłowy poziom magnezu jest niezbędny do zachowania równowagi psychicznej i zwiększenia odporności organizmu na sytuacje stresogenne. Warto pamiętać o zbilansowanej diecie i odpowiedniej suplementacji.
powrót do archiwum
 
 
 
 
Wpisz treść komentarza:
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.