Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
zamknij
 
Strona główna | Skrzynka odbiorcza | zaloguj
 

Aerobik

Kategoria: Fitness » Aerobik » 
 
Fitness » Aerobik » 
kupne_zdj/a_erorobik.jpgKilka słów o Aerobiku

W czasach gdy kluby fitness oferują nam zajęcia pod najróżniejszymi i oryginalnymi nazwami, wydawać by się mogło, że słowo Aerobik wyszło już z użycia. Nic bardziej mylnego - zajęcia klasycznego Aerobiku nadal pojawiają się w ofercie fitness klubów, a wiele nowoczesnych form ćwiczeń bazuje na jego zasadach lub stanowi ich twórcze rozwinięcie.

Polska nazwa Aerobik pochodzi od angielskiego aerobics i wywodzi się z greckich słów aéros - powietrze i bíos - życie. Jest to system treningu oparty na intensywnej wymianie tlenowej, co oznacza, że jego celem jest spowodowanie, aby nasz organizm pobierał więcej tlenu i dostarczał go do mięśni. Założenia treningu opracowane zostały w Stanach Zjednoczonych przez Kennetha Coopera, który był fizjologiem Sił Powietrznych USA. Badał on dlaczego osoby posiadające silne mięśnie często słabo wypadają w ćwiczeniach wydolnościowych, takich jak bieganie czy jazda na rowerze. W wyniku swoich badań opracował program treningowy skoncentrowany na ćwiczeniach aerobowych, które poprawiają gospodarkę tlenową organizmu. Polegają one na zmuszeniu układu oddechowego i serca do intensywniejszej pracy mającej na celu dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości tlenu podczas całego treningu.

Jak ćwiczenia wpłyną na Twój organizm?

Zajęcia Aerobiku mają na celu poprawę wydolności i kondycji całego organizmu, wzmocnienie mięśni i zwiększenie elastyczności poprzez rozciąganie. Odbywają się w rytm tanecznej muzyki, najczęściej w kilku lub kilkunastoosobowych grupach i prowadzone są przez instruktora. Mogą mieć formę układu prostych, powtarzanych w seriach ćwiczeń lub kompletnych układów choreograficznych z wykorzystaniem elementów tańca.

Aerobik dla każdego

W miarę wzrostu popularności tego rodzaju ćwiczeń, kluby fitness zaczęły organizować wyspecjalizowane zajęcia bazujące na generalnych zasadach treningu aerobowego, ale skoncentrowane wokół różnych problemów:

- wzmacniania poszczególnych partii mięśni

- poprawy kondycji

- rozciągania

- poprawy wydolności organizmu

- spalania tkanki tłuszczowej

Są one przeznaczone dla osób o różnym stopniu zaawansowania w ćwiczeniach, a poziom ich intensywności i złożoności ćwiczeń zależny jest od celu zajęć. Dzięki temu każdy może znaleźć i wybrać trening najlepiej dostosowany do swoich potrzeb i możliwości.
Polecamy artykuły:
Wybierz ćwiczenia dla siebie » czytaj
Jak skutecznie zmotywować się do ćwiczeń? » czytaj
 
 
Nowe tematy na forum
Kurs na instruktora fitness w Łodzi!
liczba komentarzy: 1, martunia200190
» zobacz
Fitness na płycie CD/DvD. Co polecacie?Chciała bym coś lekkiego do poruszania sie...
liczba komentarzy: 8, sylwiaws
» zobacz
Gdzie na aerobik-Warszawa?
liczba komentarzy: 3, misteria
» zobacz
 
 
 
Jeśli chcesz być informowany na
bieżąco zapisz się do newslettera.
Twoje dane
Imię i nazwisko:
E-mail:
*
 
 
anuluj wybór
 
 
 
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.